Σε έναν εναλλακτικό χώρο, στο Ολυμπιακό μουσείο Θεσσαλονίκης, διοργανώνονται εκδηλώσεις για τους μικρούς φίλους του μουσείου. Με αφορμή γενέθλια ή γιορτή, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ένα πλήρες πρόγραμμα δράσης, το οποίο περιλαμβάνει εκπαιδευτικά και κινητικά παιχνίδια, κυνήγι θησαυρού, αλλά και ξενάγηση στη μοναδική έκθεση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για ομάδες 20 – 30 παιδιών και διαρκεί 2,5 ώρες.

Ολυμπιακά αγωνίσματα στην αρχαιότητα και σήμερα
Πόσες φορές δε συγκρίνονται οι αγώνες της Αρχαίας Ολυμπίας με τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες. Σε αυτή τη θεματική προσέγγιση επιδιώκεται η αναγνώριση των διακριτών στοιχείων που διαφοροποιούν τους αγώνες της αρχαιότητας και του σήμερα. Ερευνώντας το εκθεσιακό υλικό, οι ομάδες των παιδιών παίζουν μαθαίνοντας, άλλοτε βοηθώντας έναν αρχαίο δισκοβόλο να βρει το δίσκο του και άλλοτε μαθαίνουν παίζοντας, στην προσπάθειά τους να αναγνωρίσουν αθλήματα με κοινά χαρακτηριστικά ή αρχές στη διαχρονία των Ολυμπιακών Αγώνων.

Μαθητές Β’ έως Γ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Άλμα για τη Νίκη
Μαθητές  Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Ταξίδι στο χρόνο...

Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες
Από την αναβίωση των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896 έως και τους αγώνες του Πεκίνου το 2008, η ιστορία των αγώνων αναβιώνει μέσα από τα πρόσωπα, αφίσες, μετάλλια, δάδες και μασκότ. Έλληνες και ξένοι Ολυμπιονίκες διηγούνται μέσα από την προσωπική και αθλητική τους ιστορία τα χαρακτηριστικότερα γεγονότα. Με διαθεματική προσέγγιση τα παιδιά εισάγονται στις βασικές έννοιες του Ολυμπισμού γνωρίζοντας νέα στοιχεία και συνάγοντας συμπεράσματα σε ανώτερο επίπεδο. Παράλληλα, με στόχο την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης, ο εκθεσιακός χώρος έχει μετατραπεί σε στίβο, όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά (κινητικά), στις τρεις κατηγορίες αθλημάτων του στίβου, στις ρίψεις, στους δρόμους και στα άλματα. Έτσι, πραγματικά κουλουάρ, σκάμμα για το άθλημα του μήκους και πεδίο βολής ρίψεων προκαλούν τους επίδοξους πρωταθλητές.
Μαθητές Β’ έως Γ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Συμμετέχω στην οργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου’’
Μαθητές  Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Η οργανωτική επιτροπή του 2012, εκπέμπει SOS!!! Βοηθήστε την...’’


Έκθεση “Παραολυμπιακών Αγώνων”
Σκοπός της έκθεσης των Παραολυμπιακών αγώνων είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε ζητήματα αναπηρίας μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και πολυμεσικές εφαρμογές. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιστορία του παγκόσμιου αυτού θεσμού, γνωρίζουν τα αθλήματα και τους Έλληνες Παραολυμπιονίκες.
Για τις ανάγκες της νέας έκθεσης δημιουργήθηκαν τρία εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στο αναλυτικό πρόγραμμα κάθε σχολικής τάξης. Συγκεκριμένα δίνεται έμφαση στις διαφορές μεταξύ Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αγώνων ,στα μοναδικά Παραολυμπιακά αθλήματα goalball και boccia και στα αγωνίσματα του στίβου, για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα αντίστοιχα.
Μαθητές Β’ έως Γ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Μαθαίνω τα αγωνίσματα Goalball και Boccia’’
Μαθητές Δ΄ έως Στ΄Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Spirit in Motion''

''Έκθεση Επιστήμη των Αθλημάτων’’
Η έκθεση Επιστήμη των Αθλημάτων’’, αποτελεί μια διαδραστική πρόκληση για παιδιά όλων των ηλικιακών ομάδων, βασιζόμενη στην ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος και της απαίτησης για σωματική συμμετοχή. Η διασύνδεση του αθλητισμού με τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία και την ιατρική, αποτελούν τον καλύτερο τρόπο ενημέρωσης και πληροφόρησης των επισκεπτών. Ο παιγνιώδης τρόπος μάθησης, καθώς πρόκειται κυρίως για μηχανήματα εξομοίωσης των αθλημάτων και το πλούσιο εποπτικό υλικό, δημιουργούν το καλύτερο περιβάλλον μύησης στον αθλητισμό. Πως λειτουργεί η όραση; Ποια η σημασία του ιδανικού βάρους ενός ατόμου; Η ευλυγισία και τα αντανακλαστικά είναι αναπτυσσόμενες δεξιότητες;   
Μαθητές Β’ έως Γ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Φτάνοντας στα «άκρα» Μαθαίνω τις δυνατότητες μου’’
Μαθητές  Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Δράση και διάδραση’’
 
 ''Έκθεση Citius – Altius – Fortius’’
Η ανάγκη κινητικής δράσης των παιδιών ως διαδικασία κατάκτησης της γνώσης, οδήγησε στη δημιουργία ενός πλήρως προσομοιωμένου χώρου στίβου. Στόχος του νέου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η άμεση σωματική εμπλοκή των παιδιών σε μια σειρά διαφορετικών δραστηριοτήτων, ώστε να αντιληφθούν τη λειτουργία του σώματός τους κατά την άσκηση.
Κεντρικές έννοιες που προσεγγίζονται είναι: τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά, η ευλυγισία, ο καρδιακός παλμός, η λειτουργία των μυών, το κέντρο βάρους του σώματος, τα αντανακλαστικά και η ταχύτητα. Χωρισμένοι οι μαθητές σε ομάδες, συναγωνίζονται’’ σε ομαδικό επίπεδο (σκυταλοδρομία), όσο και ατομικό.
Σε 3 κουλουάρ μήκους 35 μέτρων, ένα σκάμμα 5 μέτρων για άλμα εις μήκος, στρώμα για άλμα εις ύψος, πεδίο ρίψεων σφαίρας, αλλά και μηχανήματα μετρήσεων των σωματομετρικών χαρακτηριστικών, δημιουργούν ένα περιβάλλον ανακάλυψης και μάθησης, γύρω από κεντρικές έννοιες του αθλητισμού.
Μαθητές Β’ έως Γ’ Δημοτικού    
Τίτλος Προγράμματος: Τα αγωνίσματα του στίβου – Σύνθετα & Ομαδικά’’
Μαθητές Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Νους υγιής εν σώματι υγιεί’’
 
 Έκθεση Μπάσκετ Μεγάλες Στιγμές του Ελληνικού Μπάσκετ’’
Το Ελληνικό Basket είναι στενά συνυφασμένο με την ανάπτυξη του αθλητισμού στη χώρα μας, γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλές στα παιδιά και τους νέους. Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η περαιτέρω εξοικείωση των μαθητών με το άθλημα, αλλά και η βιωματική εμπειρία του σε ένα καινοτόμο κινητικό παιχνίδι. Πληροφοριακό υλικό για την εξέλιξη του αθλήματος, τις συνέπειες της ανάπτυξης του στον Ελληνικό αθλητισμό, η γνωριμία με τους μεγάλους πρωταγωνιστές του αθλήματος είναι τμήμα μόνο του πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος.
Μαθητές Δ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού
Τίτλος Προγράμματος: Το τζάμπολ του Ελληνικού Μπάσκετ’’
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Υγιεινής Διατροφής’’ για σχολεία αποτέλεσε πραγματική καινοτομία, κερδίζοντας το ενδιαφέρον εκπαιδευτικών και παιδιών. Ο στόχος της σταδιακής μεταβολής των καθημερινών συνηθειών των παιδιών, στο κυλικείο του σχολείου, στην κουζίνα του σπιτιού, σε κάθε επιλογή γεύματος, απαιτεί την ενεργή συμμετοχή τους στο περιβάλλον της κουζίνας. Για δύο ώρες οι μαθητές μυούνται στην υγιεινή διατροφή, μαθαίνοντας τη διατροφική πυραμίδα, αλλά και μαγειρεύοντας στην κουζίνα του μουσείου. Την πρώτη ώρα πραγματοποιείται εκπαιδευτικό πρόγραμμα σταθμισμένο προς την αναπτυξιακή τους φάση, ενώ τη δεύτερη η δράση μεταφέρεται στην κουζίνα. Εκεί θα γνωρίσουν αλλά και θα γευτούν συνταγές της Μεσογείου, οι οποίες θα διαφοροποιούνται ανά μήνα. Μια παιδαγωγός και ένας σεφ κατευθύνουν το ταξίδι της γεύσης και της μάθησης, δημιουργώντας το ιδανικό κλίμα βιωματικής δράσης και μάθησης.

*** Το αντίτιμο παρακολούθησης των μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων είναι 3€.  Μαθητές με ιδιαίτερα κοινωνικά χαρακτηριστικά δεν καταβάλουν αντίτιμο, εφόσον προηγηθεί προηγούμενη επικοινωνία και ενημέρωση με το τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου. Η παρακολούθηση του προγράμματος ''Υγιεινής Διατροφής'' είναι 5€

*** Για περαιτέρω πληροφορίες, αιτήματα αποστολής εκπαιδευτικού υλικού και ραντεβού για μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης, στα τηλέφωνα 2310 968531 - 2 ή στα e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. & Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.